Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Φυτεύουμε! Είναι αντιστρές.

Φυτεύουμε! Είναι αντιστρές.

Ο κήπος –αλλά και η βεράντα- μπορούν να γίνουν ναοί της υγείας εάν αποφασίσετε πραγματικά να ασχοληθείτε μαζί τους.
 

 

Η ενασχόληση με τον κήπο ή τη βεράντα ασκεί το σώμα αλλά και το πνεύμα μας, απομακρύνει το στρες και επηρεάζει θετικά το μικροκλίμα. Γι αυτό εκμεταλλευτείτε τη γη και τον αέρα και θεραπευτείτε. Είτε πρόκειται για 2 τετραγωνικά περιορισμένα σε γλάστρες και ζαρντινιέρες στο κέντρο της πόλης, είτε για ενάμιση στρέμμα στους πρόποδες της Πεντέλης. Βρείτε χρόνο και εξοπλισμό, περιηγηθείτε στο διαδίκτυο ή στα φυτώρια για πληροφορίες και ξεκινήστε την κηπουρική. Οι λόγοι, πολλοί και καλοί:

 

 

Στη ρίζα του καλού

 

  • Η κηπουρική είναι πηγή χαράς γιατί οι ειδικοί ψυχικής υγείας επιμένουν ότι η χαρά συνδέεται με τη δημιουργία. Φυτεύετε έναν σπόρο ή έναν βολβό και μέσα σε λίγους μήνες βλέπετε να βλασταίνει ένα φυτό, το οποίο θα αποδώσει καρπούς ή άνθη ή απλώς θα σας τιμά με την παρουσία του όσο εσείς το φροντίζετε και το περιποιείστε (για όσο φυσικά διαρκεί ο κύκλος της ζωής του).

 

  • Η επαφή με τη φύση –ακόμη κι αν φύση ορίζεται ένα μπαλκόνι στην Κυψέλη- μειώνει τα επίπεδα άγχους, απομακρύνει καταθλιπτικές σκέψεις και προάγει έναν καλύτερο ύπνο. Αν έχετε αϋπνίες, βάλτε γάντια και ποδιά και βουτήξτε τα χέρια σας στο χώμα και τα λουλούδια για να απολαύσετε τη φύση με όλες σας τις αισθήσεις.

 

  • Η κηπουρική είναι μία πολύ καλή μορφή άσκησης, κατάλληλη για όλες τις ηλικίες, καθώς, προκειμένου να εκτελέσουμε τις εργασίες του κήπου, χρησιμοποιούμε σχεδόν όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος. Από την άλλη, δεν χρειάζεται να είναι κανείς ήδη γυμνασμένος για να ασχοληθεί με τον κήπο του -αν και χρειάζεται προσοχή για πιο βαριές κηπουρικές εργασίες όπως σκάψιμο ή τσάπισμα.

 

  • Όταν φυτεύουμε, κλαδεύουμε, καθαρίζουμε τα φυτά μας, ποτίζουμε και λιπαίνουμε, καίμε θερμίδες. Όταν μάλιστα ασχολούμαστε τακτικά με την κηπουρική και συγχρόνως προσέχουμε και τη διατροφή μας, μπορούμε να χάσουμε και βάρος (γνωρίζετε ότι κουρεύοντας το γκαζόν για 60΄ καίτε κάτι παραπάνω από 300 θερμίδες;)

 

  • Η κηπουρική, σαν ήπια άσκηση κάνει καλό στο αναπνευστικό και στο κυκλοφορικό σύστημα, ειδικά αν ο τόπος δράσης βρίσκεται στην εξοχή όπου η ατμόσφαιρα είναι καθαρή.

 

  • Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η τακτική ενασχόληση με τον κήπο μπορεί να μειώσει την πίεση και τον διαβήτη και κατά συνέπεια και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

 

  • Υπάρχουν ενδείξεις ότι η σχέση μας με τη μητέρα γη ενδυναμώνει και εξισορροπεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα μέσω των μικροοργανισμών με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή όταν ανακατευόμαστε με το χώμα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι αλλεργίες έχουν αυξηθεί πολύ στις μεγαλουπόλεις όπου η επαφή με τα μικρόβια που ζουν στην ύπαιθρο είναι ανύπαρκτη.

 

  • Οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα φυτά τους και περνούν έστω και 10 λεπτά την ημέρα κάτω από τον ήλιο έχουν φυσιολογικά επίπεδα της βιταμίνης D, που σχετίζεται με καλή σωματική και ψυχική υγεία.

 

  • Δοκιμάστε να καλλιεργήσετε τα δικά σας ζαρζαβατικά με τους κανόνες της βιολογικής καλλιέργειας. Έτσι θα έχετε και τα οφέλη της διατροφής με πλούσια σε βιταμίνες και φτωχά σε επικίνδυνα φυτοφάρμακα λαχανικά.

 

Περιμένοντας τα πρωτοβρόχια

 

Όταν μπαίνει ο Σεπτέμβρης οι μυημένοι στην κηπουρική ξέρουν ότι η κύρια δουλειά τους είναι να επιδιορθώσουν τις βλάβες, που προξένησε στα φυτά ο καυτός καλοκαιρινός ήλιος και να επενδύσουν στο μέλλον… φυτεύοντας. Συνεπώς:

 

1. Αφαιρέστε ξερά κλαδιά και ανθούς για να ελαφρύνετε και να ομορφύνετε τα φυτά σας. Αν λόγω καλοκαιρινού ατυχήματος (βλάβη στο αυτόματο πότισμα ενώ λείπατε διακοπές) έχετε φυτά που έχουν μισοξεραθεί μην τα πετάξετε αν δεν τα καλοεξετάσετε. Δοκιμάστε να κόψετε όσο πιο κοντά στη ρίζα γίνεται τα μικρά ή μεγαλύτερα κλαδιά και ποτίστε τα καλά. Εάν έχει μείνει λίγη ζωή μέσα τους μπορεί να πάρουν τα πάνω τους και να σας ανταμείψουν με νέα φύλλα και άνθη το συντομότερο.

 

2. Προσαρμόστε το πότισμα ανάλογα με τη «διάθεση» του Σεπτεμβρίου. Εάν οι θερμοκρασίες παραμένουν καλοκαιρινές συνεχίστε το πότισμα στους ίδιους ρυθμούς. Αν ο καιρός κρυώσει μειώστε τη συχνότητα και την ποσότητα. Διατηρήστε ακόμη το θερινό πρόγραμμα ποτίσματος: νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα.

 

3. Προσοχή στο γκαζόν. Αφού αφαιρέσετε τα ζιζάνια από τις ρίζες τους κάντε ένα καλό κούρεμα και συμβουλευτείτε έναν γεωπόνο για τη λίπανσή του.

 

4. Φύτεψε νέα φυτά. Ο Σεπτέμβριος είναι ιδανικός μήνας για να φυτέψετε βολβούς φυτών που ανθίζουν τον χειμώνα και την άνοιξη. Μέχρι και τον Οκτώβριο μπορείτε να φυτέψετε βολβούς από ανεμώνες, κρίνο της Παναγίας, νάρκισσο, τουλίπα, υάκινθο και φρέζια. Εν τω μεταξύ αφαιρέστε και αποθηκεύστε τους βολβούς που σας έδωσαν τα καλοκαιρινά σας λουλούδια.

 

5. Λιπάνετε σύμφωνα με τις οδηγίες του γεωπόνου τους καλλωπιστικούς θάμνους και τα αναρριχητικά φυτά: τριανταφυλλιές, ιβίσκοι,  γιασεμί, βουκαμβίλια κ.α.

 

6. Πολλαπλασιάστε τα γεράνια σας με μοσχεύματα (κόψτε και φυτέψτε τα μεγαλύτερα μέρη των φυτών)

 

7. Βάλτε λίπασμα στα χρυσάνθεμα και απολαύστε χρυσά μπουκέτα στον κήπο ή τη βεράντα σας.

 

 

Τέλος, θαυμάστε το έργο της φύσης αλλά και το δικό σας.








154


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ:...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.