Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Γιατί έμαθα στα παιδιά μου να τρώνε γιαούρτι

Γιατί έμαθα στα παιδιά μου να τρώνε γιαούρτι

Της Εύης Σαχινίδου evi-saxinidiou

 

Ένα επιδόρπιο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα

 

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν τα παιδιά μας πως είμαστε ό,τι τρώμε. Η τροφή που δίνουμε στον οργανισμό μας είναι η κινητήριος δύναμή μας. Όσο πιο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και ενέργεια είναι το γεύμα μας, τόσο πιο υγιείς θα είμαστε κι εμείς. Το γιαούρτι είναι ένα σνακ που σε κρατά χορτάτο και το αίσθημα της πείνας ελαττώνεται σημαντικά σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, αλλά και η εμπειρία μου αυτό μου έχει δείξει.

 

giati_ematha_sta_paidia_mou_na_trone_giaourti

 

Εμπλούτισέ το με υπερτροφές και βάλε τα παιδιά στο παιχνίδι

 

Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα τρώμε γιαούρτι για απογευματινό. Εγώ επιλέγω με χαμηλά λιπαρά, ενώ τα παιδιά πλήρες. Υπάρχει ένα ντουλάπι στην κουζίνα μας που είναι αφιερωμένο στις υπερτροφές. Και κάπου εκεί αρχίζει το παιχνίδι. Σταφίδες, βρώμη, κομμάτια σοκολάτας που αγαπούν τα παιδιά, μέλι, φουντούκια, αμύγδαλα, αποξηραμένες μπανάνες ή και φρέσκες, βρώμη, παπάγια, κίτρο, σπόροι τσία και αποξηραμένα μύρτιλα. Αυτά είναι μόλις λίγα από όσα μπορούμε να ταιριάξουμε μεταξύ τους. Και μάντεψε στα παιδιά αρέσει πολύ αυτή η διαδικασία! Ξεκίνα απλώς από το μαγαζάκι της γειτονιάς σου με μπαχαρικά, ξηρούς καρπούς και άλλες τροφές. Εκεί θα βρεις ιδέες και τα παιδιά μπορούν να διαλέξουν τι θέλουν.

 

giati_ematha_sta_paidia_mou_na_trone_giaourti

 

Άσε τα παιδιά σου να ετοιμάσουν το γιαούρτι τους

 

Ξέρεις καλά πως τα παιδιά όταν συμμετέχουν στη διαδικασία παρασκευής και ετοιμασίας του φαγητού τους αισθάνονται όμορφα και χαίρονται που αναλαμβάνουν τόσο σπουδαίες αρμοδιότητες. Έτσι και με το απογευματινό τους. Το ετοιμάζουν μόνοι τους και ξέρουν πια, μετά από κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες ομολογώ, πόση ποσότητα πρέπει να ρίξουν από το καθετί. Η μάχη δίνεται στο μέλι. Εκεί δύσκολα διαπραγματεύονται την ποσότητα. Γλύφουν και τα δάχτυλά τους.

 

Εκτός από τους παραπάνω λόγους που έχουν να κάνουν με τη διάθεση των παιδιών μας, αυτοί είναι και οι πιο σημαντικοί λόγοι για να εντάξεις το γιαούρτι στη διατροφή των παιδιών και κατ' επέκταση της οικογένειας:

 

  • έχει υψηλή διατροφική αξία γιατί περιέχει βιταμίνες, ασβέστιο, φώσφορο, υδατάνθρακες

 

  • ενισχύει το ανοσοποιητικό και βοηθά στην αποφυγή ιώσεων

 

  • δεν προκαλεί εύκολα αλλεργίες όπως το γάλα στα παιδιά

 

  • είναι ιδανικό για όσα παιδιά δεν μπορούν να καταναλώσουν λακτόζη. Το γιαούρτι είναι η εναλλακτική λύση για τη λήψη ασβεστίου

 

  • προστατεύει από την τερηδόνα που εμφανίζουν πολλά παιδιά στην παιδική ηλικία

 

  • μειώνεται αισθητά το αίσθημα της πείνας

 

Θέλω τα παιδιά μου να ξέρουν τι τα βοηθά να αναπτυχθούν σωστά. Να είναι επιλεκτικά στο φαγητό τους και να σέβονται το σώμα τους. Με απλά λόγια και παραδείγματα μέσα στην καθημερινότητά μας μαζί με αυτά, όλα γίνονται ακόμα πιο εύκολα και κατανοητά. Αυτός είναι και ο λόγος που επιλέγω να ψωνίζω τρόφιμα μαζί τους. Και χαίρομαι που ξέρουν πως θα φάνε και τα είδη περιπτέρου, όπως τα αποκαλούν οι διατροφολόγοι, σε ειδικές περιπτώσεις και σίγουρα όχι εβδομαδιαία.








43


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Το βιβλίο του μήνα: «Η ΖΩΗ ΤΩΝ...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.