Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Κολατσιό από… σπίτι: Με δύναμη για το σχολείο!

Κολατσιό από… σπίτι: Με δύναμη για το σχολείο!

Ένα καλό δεκατιανό όχι μόνο θα χορτάσει αλλά και θα προσφέρει δύναμη και αντοχή στον σκληρά εργαζόμενο μικρό μαθητή.

 

 

Το δεκατιανό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό γεύμα για τον αναπτυσσόμενο οργανισμό των σκληρά εργαζόμενων μικρών και μεγάλων μαθητών και πρέπει να είναι όχι μόνο νόστιμο αλλά και υγιεινό. Οι «εύκολες» επιλογές, που βρίσκονται σε αφθονία στα ράφια των σούπερ-μάρκετ, δεν είναι και διατροφικά σωστές, καθώς συνήθως αφορούν σε τρόφιμα πλούσια σε αλάτι και ζάχαρη αλλά και τρανς λιπαρά και δημιουργούν προδιάθεση για μεταβολικά και καρδιαγγειακά νοσήματα κατά την ενήλικη ζωή.

 

Από την άλλη μεριά, όσο υγιεινή κι αν είναι μία επιλογή, όταν επαναλαμβάνεται καθημερινά γίνεται βαρετή και το παιδί μπορεί να μείνει νηστικό επιστρέφοντας μάλιστα στο σπίτι του με το σχολικό κολατσιό άθικτο.

 

Τι κάνουμε λοιπόν;

 

 

Με αγάπη και ποικιλία

 

Το σχολικό κολατσιό που θα χορτάσει το παιδί και θα το γεμίσει ενέργεια πρέπει να περιέχει πρωτείνες, υδατάνθρακες αλλά και βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Για να είναι πλήρες καλό είναι να συμπεριλαμβάνει κάποιο φρούτο ή λαχανικό και για να είναι νόστιμο καλό είναι να μην είναι μονότονο. Μερικές ιδέες λοιπόν: 

 

  • Δοκιμάστε διάφορα είδη αρτοσκευασμάτων για να φτιάξετε πεντανόστιμα σάντουιτς: μπριός, πολύσπορο ή μαύρο ψωμί, μεξικάνικες τορτίγιες, αραβικές πίτες, σπιτικά κρουασάν, όλα μπορούν να φιλοξενήσουν τις νόστιμες και υγιεινές σας επιλογές.

 

  • Το περιεχόμενο του σάντουιτς μπορεί να διαφέρει από μέρα σε μέρα: λευκά και κίτρινα τυριά συνδυάζονται άριστα με βραστή ή καπνιστή γαλοπούλα ή ζαμπόν ή –για την αποφυγή των αλλαντικών-  με ένα κομμάτι βραστό ή ψητό κοτόπουλο και λίγη πράσινη σαλάτα. Ακόμη, το αυγό σε μορφή ομελέτας είναι πολύ καλή πηγή βιταμινών και πρωτεϊνών.

 

  • Μη φοβάστε τα ντρέσινγκ: Νοστιμέψτε το σάντουιτς με λίγη μαγιονέζα ή μουστάρδα ή με κάποιο ντιπ γιαουρτιού.

 

  • Όταν έχετε χρόνο φτιάξτε με τα χεράκια σας και με αγνά υλικά μία πίτα, ιδανικά χορτόπιτα με τυρί που περιέχει εκτός των άλλων και τις πολύτιμες φυτικές ίνες.

 

  • Αν δεν έχετε χρόνο, μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας ένα γιαουρτάκι με ξηρούς καρπούς ή δημητριακά που θα το «κρατήσει» όλη την ημέρα.

 

  • Μία φορά μέσα στην εβδομάδα κάντε μία πιο γλυκιά επιλογή βάζοντάς του στη τσάντα ένα ή δύο κομμάτια από το αγαπημένο του σπιτικό κέικ.

 

Φρούτο, παρακαλώ

 

«Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα» λέει η παροιμία και συμφωνούν και οι παιδίατροι, οι οποίοι επιμένουν μάλιστα ότι τα φρούτα είναι η καλύτερη επιλογή για το σχολικό κολατσιό ή το συμπλήρωμά του, αν το παιδί δεν χορταίνει με 1-2 μερίδες φρούτου. Ποια φρούτα όμως;

 

Τα φρούτα εποχής, και αν πρόκειται το παιδί σας να τα καταναλώσει με τη φλούδα –πώς αλλιώς θα φάει το μήλο του;- τα βιολογικής καλλιέργειας. Στη χρυσή πεντάδα πάντως των φρούτων περιλαμβάνονται:

 

Μπανάνες: Το δημοφιλέστερο φρούτο για κολατσιό για πρακτικούς κυρίως λόγους αποτελεί ένα χορταστικό και υγιεινό ενδιάμεσο γεύμα. Είναι πλούσιο σε βιταμίνης C και κάλιο, ενώ τα σάκχαρά της (σουκρόζη, φρουκτόζη και γλυκόζη) δίνουν ενέργεια στον οργανισμό. Δεν είναι τυχαία η μπανάνα το ιδανικό φρούτο για πριν αλλά και για μετά την προπόνηση των αθλητών.  

 

Μήλα: Πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνες C και Κ ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα απέναντι στις λοιμώξεις, ενώ μελέτες αναφέρουν ότι η καθημερινή κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης του διαβήτη τύπου 2 στην ενήλικη ζωή.

 

Αχλάδια: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες  του συμπλέγματος Β (φυλλικό, ριβοφλαβίνη, πυριδοξίνη κ.α.) και προσφέρει στον οργανισμό μέταλλα όπως χαλκό, σίδηρο, κάλιο, μαγγάνιο και μαγνήσιο.  

 

Σταφύλια: Ένα μικρό τσαμπί σταφύλι θα δώσει στον οργανισμό του παιδιού βιταμίνες Α,C, B και Κ, ηλεκτρολύτες, μέταλλα και πολύτιμα φυτοχημικά.

 

Πορτοκάλι: Πλούσιο σε βιταμίνη C, που θωρακίζει το ανοσοποιητικό, περιέχει επίσης βιταμίνη Α, κάλιο, ασβέστιο και φώσφορο.








52


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


SUMMER CAMPS: Διακοπές στην πόλη

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.