Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Το μενού των διακοπών: Και τώρα τι τρώμε;

Το μενού των διακοπών: Και τώρα τι τρώμε;

Όταν  το βρέφος γίνει νήπιο μυείται στο «κανονικό» φαγητό, ακόμη κι αν το πιάτο του σερβίρεται στο παραθαλάσσιο τραπέζι των διακοπών.

 

 

Επειδή στις αποσκευές των διακοπών δεν μπορείτε να μεταφέρετε την κουζίνα σας μαζί με τα τρόφιμα, τα λαχανικά και τα κρεατικά, που συνηθίζετε να μαγειρεύετε για το παιδί σας, χαλαρώστε και αποφασίστε ότι το μικρό σας θα φάει σαν μεγάλος, δηλαδή θα γευματίσει ή θα δειπνήσει στην ταβέρνα, στο «πόδι», πρόχειρα ή επίσημα, με πίτσες ή σουβλάκια. Αν η διατροφή του είναι ως επί το πλείστον ισορροπημένη και του προσφέρει τα πολύτιμα συστατικά, που χρειάζεται για την ανάπτυξή του, μην αγχώνεστε υπερβολικά με τα ωράρια του φαγητού και μη μετράτε την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνει. Τα παιδιά το καλοκαίρι χορταίνουν με παιγνίδι και συχνά δεν τρώνε όλο τους το φαί.

 

 

Ιδανική διατροφή και το καλοκαίρι

 

Στις διακοπές πρόγραμμα δεν χωρά, αλλά όταν υπάρχει ένα μικρό παιδί είναι απαραίτητος ένας αδρός σχεδιασμός σίτισής του, που θα περιλαμβάνει οπωσδήποτε το

 

το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα, τα οποία κρατάνε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά και το παιδί σας γεμάτο ενέργεια. Όσο για τα κυρίως γεύματα; Η ηλικία -αλλά και η οδοντοφυΐα- του μικρού σας παιδιού είναι γνώμονες για την επιλογή του φαγητού, που θα του ετοιμάσετε εσείς, αν στο κατάλυμα που έχετε επιλέξει υπάρχει η δυνατότητα παρασκευής γευμάτων ή που θα παραγγείλετε στην ταβέρνα. Και χρυσός βέβαια κανόνας χιλιοειπωμένος από τους παιδιάτρους να καταναλώνει το παιδί σας καθημερινά τροφές και από τις τέσσερις ομάδες: γάλα και γαλακτοκομικά, κρεατικά, αμυλούχες τροφές, και φρούτα και λαχανικά. Από το πρωί μέχρι το βράδυ λοιπόν μη ξεχνάτε:

 

  • Το πρωινό, που περιλαμβάνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και φυτικές ίνες δηλαδή γάλα, τυρί ή γιαούρτι, με δημητριακά ή τοστ, ή ένα αυγό και ένα φρούτο ή ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκαλιού χωρίς πρόσθετη ζάχαρη. Αν το παιδί σας έχει μόλις κλείσει το 1ο έτος της ζωής του, μπορεί να πιει το γάλα του και να μασουλήσει λίγο τοστ ή ένα μπισκότο κατά προτίμηση ολικής άλεσης και να φάει και λίγη μπανάνα.

 

  • Το φρούτο για κολατσιό. Αν κολυμπάτε τις πρωινές ώρες, μην ξεχνάτε την απόσταση από το τελευταίο έστω και μικρό γεύμα. Η αυστηρή οδηγία είναι 3 ώρες οπότε μπορείτε να κρατήσετε το παιδί σας με το πρωινό και να προσφέρετε το φρούτο στο τέλος του μεσημεριανού γεύματος.

 

  • Το χορταστικό γεύμα ή δείπνο. Συνήθως στις διακοπές, μικροί και μεγάλοι τρώμε ένα κύριο γεύμα. Φροντίστε το πιάτο του παιδιού σας να περιέχει πρωτείνες, αμυλούχες τροφές και φυτικές ίνες, δηλαδή ένα κρεατικό ή αυγό ή γαλακτοκομικό, πατάτες, ρύζι ή μακαρόνια και ψωμί και σαλάτα. Για κάθε παιδί αυτός ο συνδυασμός μπορεί να επιτευχθεί με διαφορετική συνταγή, αλλά υπάρχουν πιάτα στα οποία κανείς δεν αντιστέκεται, όπως τα μακαρόνια με κιμά που τρώγονται εύκολα ακόμη και από παιδιά ενός έτους. Αντίθετα μην παραγγείλετε για το μόλις 14 μηνών παιδάκι σας μοσχαρίσια μπριζόλα, την οποία δεν μπορεί ούτε ένας ενήλικας να μασήσει καλά.

 

  • Να έχετε εύκαιρα μικρά γεύματα για τις ώρες που μπορεί το παιδί σας να πεινάσει, όπως μικρές μπουκίτσες ψωμιού ή κράκερ με τυρί, κομμένα λαχανικά ή τοματίνια στο ψυγείο, σάντουιτς ή τοστ κομμένο σε μικρά κομματάκια. Ακόμη, στο ψυγείο μπορείτε να φυλάξετε ένα μπολ με φρουτοσαλάτα, στην οποία θα έχετε προσθέσει και τον χυμό ενός πορτοκαλιού και να του προσφέρετε όταν πεινάει ή γιαούρτι στο οποίο την τελευταία στιγμή μπορείτε να προσθέσετε φρούτα (π.χ. μπανάνα) ή δημητριακά. 

 

 

Οι 10 «εντολές» στην ταβέρνα

 

Το φαγητό στο εστιατόριο δεν ικανοποιεί μόνο την πείνα μας αλλά και την ανάγκη μας για κοινωνική συναναστροφή. Το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά που χαίρονται να βρίσκονται σε χώρους εκτός σπιτιού πόσο μάλλον το καλοκαίρι όπου γευματίζουμε κάτω από τον ηλιόλουστο ή έναστρο ουρανό. Αν λοιπόν είστε στην ταβέρνα έχετε στο νου σας τα εξής:

 

1.Ελέγχετε την υγιεινή του εστιατορίου. Αν δεν σας πολυγεμίζει το μάτι επιλέξτε κάποιο άλλο μέρος για φαγητό. Σε κάθε περίπτωση πάντως μην παραγγέλνετε «ευαίσθητες» τροφές, όπως ψητό κοτόπουλο, το οποίο μπορεί να μην είναι καλοψημένο και συνεπώς και επικίνδυνο για σαλμονέλα. Επίσης, οι πράσινες ωμές σαλάτες καλό είναι να αποφεύγονται μιας και απαιτείται πολύς χρόνος για το πλύσιμό τους και ο Αύγουστος δεν αφήνει περιθώρια για πολυτέλειες.

 

2. Υπάρχει μία καχυποψία ειδικά σε παλαιότερες γενιές γονέων για τον κιμά που χρησιμοποιείται στα εστιατόρια. Αν συμμερίζεστε αυτή την άποψη, δεν θα παραγγείλετε μπιφτέκια, κεφτέδες και μακαρόνια με κιμά, που τρώγονται με χαρά και ευκολία ακόμη και από πολύ μικρά παιδιά με λίγα δοντάκια.

 

3. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να δοκιμάσει διάφορες γεύσεις. Η περίοδος διακοπών αλλά και η ποικιλία πιάτων στο τραπέζι του εστιατορίου είναι το κατάλληλο πλαίσιο για να γίνουν πιο εύκολα τα δύσκολα παιδιά στο φαγητό.

 

4. Μην δίνετε στο μικρό παιδί το πράσινο φως για την κατανάλωση αναψυκτικών. Το νερό είναι ό,τι πρέπει.

 

5. Συνήθως οι μερίδες στα εστιατόρια είναι πολύ μεγάλες για ένα παιδί. Αν δεν πρόκειται να μοιραστεί το φαγητό του με το αδελφάκι του ή κάποιο άλλο παιδί στην παρέα σας ζητήστε να σας το ετοιμάσουν «πακέτο» προκειμένου να του το προσφέρετε την επομένη το μεσημέρι.

 

6. Οι διακοπές δεν είναι η κατάλληλη περίοδος για να εντάξει το παιδί σας καινούργιες τροφές στο διαιτολόγιό του. Αν δεν έχετε δώσει θαλασσινά στο ενός έτους παιδί σας, δεν υπάρχει λόγος να δοκιμάσει «εκτός έδρας» τη συγκεκριμένη τροφή που βρίσκεται ψηλά στη λίστα με τις τροφές που προκαλούν αλλεργία.

 

7. Αν το παιδάκι σας βρίσκεται σε αναπτυξιακό στάδιο που η ομιλία του το βοηθά να επικοινωνεί καλά, δώστε του την ευκαιρία να επιλέξει και να παραγγείλει μόνο του το φαγητό του.

 

8. Αφήστε το να νιώσει ελεύθερο και να πάρει με το χέρι του λιχουδιές όπως οι τηγανιτές πατάτες, αλλά μην το αφήνετε να κάνει άνω-κάτω το τραπέζι, να φωνάζει και να χαλάει τις διακοπές των συνδαιτυμόνων.

 

9. Στις διακοπές δεν τηρούμε το χειμερινό μας πρόγραμμα, αλλά με ένα μικρό παιδί δεν φέρνουμε τα πάνω κάτω και δεν πηγαίνουμε για φαγητό στο εστιατόριο στις έντεκα το βράδυ επειδή τότε θα πάει και η παρέα μας γιατί σε αυτή την περίπτωση το παιδί μας θα έχει κοιμηθεί στην καρέκλα προτού καν φτάσει η παραγγελία του.

 

10. Τέλος, απενοχοποιήστε για τις ημέρες των διακοπών τα παγωτά αφήνοντας στην άκρη τις οδηγίες των διατροφολόγων για 2 γλυκά την εβδομάδα. Οι περιορισμοί από Σεπτέμβρη.








586


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Κυτταρίτιδα: Νικήστε τον εχθρό

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.