Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Sleepover: Πρόσκληση στους φίλους του για ύπνο (και όχι μόνο)

Sleepover: Πρόσκληση στους φίλους του για ύπνο (και όχι μόνο)

Καλέστε, ταΐστε και κοιμήστε τους μικρούς μουσαφίρηδες υιοθετώντας το sleepover, την ξενόφερτη συνήθεια που έγινε «παράδοση».

 

 

Όλοι θυμόμαστε τα «πιζάμα πάρτι» και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ξενυχτίσει σε κάποιο από αυτά φορώντας τις πιζάμες μας. Σήμερα ο δημοφιλής όρος για παιδιά και εφήβους είναι το sleepover, που λειτουργεί σαν μία νυχτερινή άσκηση ελεγχόμενης ανεξαρτησίας.

 

Καθότι φιλόξενος λαός, το sleepover στη χώρα μας έχει πάρει διαστάσεις διήμερης φιλοξενίας, που περιλαμβάνει δείπνο, πρωινό ή brunch, το γεύμα της επόμενης ημέρας ή ακόμη και δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Σας δίνουμε μερικές ιδέες για ένα εξαντλητικό σαββατοκύριακο, που όμως θα ενθουσιάσει τα παιδιά σας και τους φίλους τους:

 

 

Οργανωθείτε: Πριν υποδεχτείτε το ένα ή τα περισσότερα παιδιά αποφασίστε πού και πώς θα κοιμηθούν. Σε άλλα παιδιά αρέσει να μοιράζονται το κρεβάτι με φίλους, άλλα όμως θέλουν να κοιμούνται μόνα τους. Μία έξυπνη λύση είναι τα φουσκωτά στρώματα ύπνου που χρησιμοποιούνται σε κάμπινγκ. Είναι εξαιρετικά εύχρηστα, φουσκώνουν και ξεφουσκώνουν στη στιγμή και αποθηκεύονται εύκολα. Επίσης, μην αφήσετε για τελευταία στιγμή πετσέτες, σεντόνια και μαξιλαροθήκες αλλά έχετε τα πάντα έτοιμα για τον ύπνο, που, όπως θα καταλάβετε αργότερα, θα αργήσει πολύ να έρθει.

 

Σχεδιάστε το μενού του διημέρου: Αν και τα παιδιά δεν τρώνε πολύ πριν κοιμηθούν, όταν βρίσκονται με φίλους τους τους ανοίγει η όρεξη. Αν έχετε το κουράγιο να μπείτε στο πετσί της τέλειας οικοδέσποινας μην παραγγείλετε απ’ έξω πίτσες, που είναι ένα από τα πιο αγαπημένα πιάτα των παιδιών. Ζυμώστε και ψήστε τις δικές σας πίτσες. Αν η παρέα ζητάει σουβλάκια εσείς φτιάξτε μόνο τη σαλάτα και αφήστε τα υπόλοιπα στον ψήστη.

 

Το πρωινό μετά το sleepover υπολογίστε το σαν brunch, καθώς λόγω ξενυχτιού τα παιδιά ξυπνούν αργά και λαχταρούν ένα μεγάλο και χορταστικό γεύμα. Εδώ αυτοσχεδιάστε: Μπορείτε να φτιάξετε γλυκά και αλμυρά κέικ ή πίτες, να προσφέρετε δημητριακά με το γάλα ή φρυγανιές με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα, να προσφέρετε κρουασάν με πραλίνα και να ετοιμάσετε χυμούς φρούτων. Στο τέλος βέβαια όλοι θα φάνε αυγά με μπέικον. Ακόμη, να έχετε κατά νου, ότι όλο και κάποιο παιδάκι ξεμένει ως αργά το μεσημέρι, οπότε σοφό θα ήταν να έχετε προνοήσει για μεσημεριανό φαγητό. Ενδιάμεσα προσφέρετε όχι μόνο γλυκά αλλά και τοστάκια, χυμούς ή φρούτα.

 

Στην κουζίνα με παρέα: Αν τα παιδιά θέλουν, κάντε τους χώρο στην κουζίνα για να περάσουν ένα δημιουργικό απόγευμα φτιάχνοντας το γλυκό που θέλουν. Συμφωνήστε τη συνταγή, προμηθευτείτε τα υλικά και αφήστε τα να βομβαρδίσουν την κουζίνα με τον όρο ότι θα τη συμμαζέψουν τελειώνοντας.

 

Ζήτω το σινεμά!: Κάνατε που κάνατε τόση φασαρία κάντε κι έναν κόπο παραπάνω και πηγαίνετε τα παιδιά να δουν μία ταινία σε θερινό κινηματογράφο απολαμβάνοντας και όλες τις αμαρτίες μαζί: τσιπς, ποπ-κορν με βούτυρο και αναψυκτικό. Εναλλακτικά, στήστε το σινεμά εντός και επί τα αυτά, στο δωμάτιο του παιδιού σας. Αν έχετε προτζέκτορα, ο οποίος συνδέεται με τον υπολογιστή ή έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο ακόμη καλύτερα. Αλλιώς, η οθόνη και ένας σκληρός δίσκος με αγαπημένες ταινίες είναι ό, τι πρέπει αρκεί το περιεχόμενο να είναι κατάλληλο για παιδιά.

 

Βάλτε κανόνες: Πριν ακόμη καταφτάσουν οι καλεσμένοι οριοθετήστε την κατάσταση. Είναι ευκαιρία να πείτε όχι στα ηλεκτρονικά παιγνίδια και να ζητήσετε από τα παιδιά σας να συμμετάσχουν στις δουλειές πριν και μετά το sleepover. Έτσι θα τους δώσετε ένα μάθημα συνυπευθυνότητας και προσφοράς.

 

Ψυχραιμία!: Αν δεν είναι ένα, αλλά δυο ή τρία παιδάκια οι φιλοξενούμενοι και μάλιστα αγόρια, η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει με καβγάδες, φωνές, ακόμη και ζημιές. Εσείς όμως πρέπει να μείνετε ψύχραιμη και συγκρατημένη και να θυμάστε: δεν επιπλήττουμε ξένα παιδιά, ούτε μαλώνουμε τα παιδιά μας μπροστά σε τρίτους. Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες και διευθετήσετε τα ζητήματα σε ήρεμους τόνους.

 

Για παν ενδεχόμενο: Βεβαιωθείτε ότι έχετε τα τηλέφωνα επικοινωνίας των γονιών, ώστε να επικοινωνήσετε μαζί τους εάν χρειάζεται. Ακόμη, ενημερωθείτε για τυχόν τροφικές αλλεργίες αλλά και για τις ιδιαιτερότητες των παιδιών στο φαγητό ή στον ύπνο.








54


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Back to work

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.