Αύξηση του βάρους στην εγκυμοσύνη

Αύξηση του βάρους στην εγκυμοσύνη

Το βάρος στη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένα από τα σημαντικότερα θέματα που συζητά μια γυναίκα με το γυναικολόγο, αλλά και το περιβάλλον της. Η υπερβολική αύξηση του σωματικού βάρους στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί πιο εύκολα να οδηγήσει σε διαβήτη κύησης, υπέρταση, σκελετικά προβλήματα (π.χ. πόνους λόγω πίεσης από το βάρος, όσο προχωρούν οι μήνες κύησης), καθώς και σε δυσκολία απώλειας του βάρους μετά την εγκυμοσύνη.

 

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός κιλών που πρέπει να προστεθούν στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά συνήθως ένας μέσος όρος που αναφέρουν οι γυναικολόγοι είναι 10-12 κιλά από το βάρος που ξεκινά η εγκυμοσύνη. Πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε γυναίκα είναι διαφορετική λόγω της σκελετικής δομής.
Συνεπώς, εάν μια γυναίκα υπέρβαρη ή παχύσαρκη ξεκινά μια εγκυμοσύνη με έναν Δείκτη Μάζας Σώματος (βάρος/ύψος2) μεταξύ του 25 και του 30 ή του 30 και του 35 ή και μεγαλύτεο, θα πρέπει ο γυναικολόγος, ανάλογα και με τις εξετάσεις αίματος που έχει στη διάθεσή του, να δώσει τις σχετικές κατευθύνσεις προς τον ειδικό διατροφής που θα αναλάβει την έγκυο.
Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή σε μια γυναίκα με κανονικό Δείκτη Μάζας Σώματος μεταξύ 20-25, θα πρέπει να δοθούν οι ανάλογες συστάσεις για πρόσληψη βάρους, ανάλογα και με το ιατρικό ιστορικό, αλλά και την πορεία της εγκυμοσύνης (π.χ. εάν παίρνει αρκετό βάρος στο πρώτο τρίμηνο, εάν έχασε βάρος λόγω των εμετών και της ναυτίας, εάν παρουσίασε διαβήτη κύησης ή υπέρταση κ.λπ.). Συνεπώς, κάθε έγκυος πρέπει να αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα.

 

Ειδικότερα στις δίδυμες και τρίδυμες κυήσεις, δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην πρόσληψη του βάρους, καθώς πολλές φορές οι γυναίκες από το άγχος και το φόβο για τη σωστή ανάπτυξη των βρεφών, καταναλώνουν υπερβολικές θερμίδες.

 

Συχνά βέβαια παρατηρείται και η αντίθετη περίπτωση, δηλαδή το υπερβολικό άγχος για την πρόσληψη βάρους, οδηγεί στην υπερβολική μείωση των θερμίδων και σε μια διατροφή που δεν είναι ισορροπημένη. Αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο και για την έγκυο, αλλά και για το βρέφος.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που αναφέροντα στην ιστοσελίδα της American Pregnancy Association, μια έγκυος γυναίκα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης προσλαμβάνει βάρος ως εξής:

 

Βρέφος: 3-3,5 κιλά

  • Πλακούντας: ½ έως 1 κιλό
  • Αμνιακό Υγρό: 1 κιλό
  • Μήτρα: 1 κιλό
  • Ιστός του μαστού της μητέρας: 1 κιλό
  • Μητρικό αίμα: 2 κιλά
  • Υγρά στους μητρικούς ιστούς: 2 κιλά
  • Μητρικό λίπος και αποθήκες θρεπτικών συστατικών: 3 κιλά

Στην ίδια ιστοσελίδα επίσης, συστήνεται και η παρακάτω πρόσληψη βάρους ανάλογα με την εκκίνηση του σωματικού βάρους της εγκύου και του Δείκτη Σωματικής Μάζας της:

 

  • 11-16 κιλά εάν το βάρος πριν την εγκυμοσύνη είναι υγιές, δηλαδή με ένα Δείκτη Μάζας Σώματος μεταξύ 18.5-24.9.
  • 13-18 κιλά εάν το βάρος πριν την εγκυμοσύνη είναι χαμηλό, με ένα Δείκτη μάζας Σώματος λιγότερο από 18.5.
  • 7-11 κιλά εάν το βάρος πριν την εγκυμοσύνη είναι μεγαλύτερο του κανονικού, κατατάσσοντας την γυναίκα ως υπέρβαρη, με ένα Δείκτη μάζας Σώματος μεταξύ 25-29.9.
  • 5-9 κιλά εάν το βάρος πριν την εγκυμοσύνη είναι μεγαλύτερο του κανονικού, κατατάσσοντας την γυναίκα ως παχύσαρκη, με ένα Δείκτη μάζας Σώματος μεγαλύτερο του 30.

 

Παρόλα αυτά, οι  παραπάνω οδηγίες είναι γενικές, και κάθε έγκυος πρέπει να συμβουλεύεται μόνο τον ιατρό της.

 

http://americanpregnancy.org/pregnancyhealth/eatingfortwo.html

 

 

Share on facebook

Σχετικά Άρθρα

Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ Moms club και δε θα χάσεις…
delta-moms-loginRegisterForm
Συνδέσου στο προφίλ σου για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Δεν είσαι μέλος; Κάνε εγγραφή εδώ
Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ moms club για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
Αποδέχομαι την αποστολή ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού για προωθητικούς σκοπούς (ενημέρωση σχετικά με ανακοινώσεις για διεξαγωγή διαγωνισμών, κληρώσεων, νέες καμπάνιες, νέα προϊόντα, νέες προσφορές, νέο περιεχόμενο της ιστοσελίδας www.deltamoms.gr μέσω:
Εγγραφή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
Έχει αποσταλεί e-mail στη διεύθυνση που δήλωσες. Παρακαλούμε έλεγξε τα e-mail σου για να ενεργοποιήσεις τον λογαριασμό σου.
Κλείσιμο
Συγχαρητήρια για την εγγραφή σου!
Συνδέσου τώρα στο προφίλ σου για ξεκινήσεις να επωφελείσαι από τα μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Για να αλλάξεις τον κωδικό σου, συμπλήρωσε το παρακάτω πεδίο με το email που έχεις δηλώσει στο λογαριασμό σου.
Υποβολή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
delta_moms_pass_visible
ΑΛΛΑΓΗ
Συνδέσου εδώ