Υλικά που θα χρειαστούν:
Λευκός πηλός που στεγνώνει με τον αέρα (500gr)
3 κυπελλάκια γιαουρτιού Smart
1 πλάστης σιλικόνης
1 καλαμάκι
Σπάγκος ή λαμπάκια
Χωρίζουμε τον πηλό σε 3 ή 4 κομμάτια και ανοίγουμε με τον πλάστη το καθέν ...
15 Δεκεμβρίου 2016
Στην αγορά υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες επιλογές για να πάρουμε το δώρο που θα χαροποιήσει τα παιδιά, τα ανίψια μας ή τα βαφτιστήρια μας. Όμως πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι το παιχνίδι που επιλέξαμε είναι πραγματικά εκπαιδευτικό;
Το παιχνίδι είναι κατά κύριο λόγο ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν τον κόσμο γύρω τους, εκφράζονται (τόσο λεκτικά όσο και με το σώμα τους), αναπτύσσουν τη φαντασία τους και εξασκούνται στο να λύνουν προβλήματα, να μοιράζονται με τους άλλους και να διαχειρίζονται την απογοήτευση και την αποτυχία. Γι' αυτό η επιλογή των παιχνιδιών πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά.
Το βασικό κριτήριο για να θεωρηθεί ένα παιχνίδι εκπαιδευτικό είναι το παιδί παίζοντας μαζί του να μπορεί να μάθει κάτι καινούριο ή να εξελίξει μια δεξιότητα που σχετίζεται με τη φυσική, συναισθηματική ή κοινωνική ανάπτυξή του. Ένα καλό παιχνίδι είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει εύκολα το ενδιαφέρον του παιδιού, αλλά συνήθως χρειάζεται και η παρέμβαση των γονιών για να μάθει πώς ακριβώς μπορεί να παίξει μαζί του, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να προσέξετε είναι εάν το συγκεκριμένο παιχνίδι ενδείκνυται για την ηλικία του παιδιού αλλά και να εντοπίσετε τι είναι αυτό που θα διδαχτεί παίζοντας μαζί του.
Ωστόσο, ανεξάρτητα από την κατηγορία του παιχνιδιού και την ηλικία του παιδιού, υπάρχουν μερικές δυνατότητες που κάθε εκπαιδευτικό παιχνίδι οφείλει να προσφέρει και αυτές είναι:
Κινητοποίηση των αισθήσεων: Πόσες από τις αισθήσεις συμμετέχουν όταν το παιδί παίζει; Έχει χρώματα; Ήχους; Φωτάκια; Αισθητήρες κίνησης; Έχει κάποια μυρωδιά ή ιδιαίτερη υφή;
Μια θετική πρόκληση: Μπορεί το παιχνίδι να δώσει το ερέθισμα στο παιδί να κάνει κάτι χωρίς όμως να του προκαλέσει υπερένταση ή σύγχυση; Θα το κάνει να διασκεδάσει, μαθαίνοντας κάτι από την όλη διαδικασία;
Δυνατότητα επιτυχίας: Με πόσους «σωστούς» τρόπους μπορεί να παίξει μαζί του το παιδί; Υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμόσει τον τρόπο που ασχολείται μαζί του στις δικές του ικανότητες και το δικό του ταμπεραμέντο;
Ευελιξία: Μπορεί να συμμετέχει σε πολλά διαφορετικά είδη παιχνιδιού; Μπορεί το παιδί να το χειριστεί με πολλούς τρόπους;
Ποικιλία: Υπάρχει η δυνατότητα να προσαρμοστεί ο ήχος, η ταχύτητα, το επίπεδο δυσκολίας, ανάλογα με τη διάθεση του παιδιού;
Δυνατότητα αλληλεπίδρασης: Μπορεί να συμμετέχουν κι άλλα παιδιά; Αναπτύσσονται οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού καθώς παίζει;
Ανάπτυξη: Βοηθάει το συγκεκριμένο παιχνίδι το παιδί να αναπτύξει δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την ηλικία του; Ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του;
Ασφάλεια και διάρκεια: Είναι ένα παιχνίδι που πρόκειται να κρατήσει αρκετό καιρό (δεδομένων της ηλικίας και της ενεργητικότητας του παιδιού); Είναι ασφαλές;