Τα πάντα για το ποδήλατο – Η καλύτερη τεχνική για ασφαλείς τσάρκες

Τα πάντα για το ποδήλατο – Η καλύτερη τεχνική για ασφαλείς τσάρκες

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο :

Μέσος Όρος Βαθμολογίας: 0 / 5. Προσμέτρηση ψήφων: 0

Αναρωτιέστε πότε είναι η κατάλληλη ηλικία για να αρχίσει το παιδί σας να μαθαίνει ποδήλατο και πως μπορείτε να το βοηθήσετε σε αυτό το νέο περιπετειώδες ταξίδι. Ως προς το πρώτο ερώτημα, δεν υπάρχει μία πάγια απάντηση. Υπάρχουν παιδιά που από 4 ετών μπορούν και βολτάρουν άνετα με το ποδήλατο, χωρίς βοηθητικές ρόδες και παιδιά που τολμούν το βήμα στα 10 τους χρόνια. Το ζητούμενο είναι να το θέλει το ίδιο το παιδί. Να αρχίσει να ρωτά για το ποδήλατο, να δείχνει ότι θέλει να μάθει και να μην το φοβάται. Εάν πιέσετε ή εξαναγκάσετε το παιδί να μάθει ποδήλατο ενώ δεν είναι ακόμη έτοιμο, τότε το αποτέλεσμα πιθανώς να είναι ακριβώς το αντίστροφο. Ως προς τον τρόπο εκμάθησης, σε γενικές γραμμές υπάρχουν δύο «σχολές»: τα κλασικά παιδικά ποδήλατα με τις βοηθητικές ρόδες και τα ποδήλατα ισορροπίας που δεν έχουν πεντάλ. Ποδήλατα ισορροπίας Το δίλημμα που ακόμη δεν έχει απαντηθεί είναι εάν τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν πρώτα να κάνουν πεντάλ ή να μάθουν ισορροπία.  Πολλοί εκτιμούν πως η ισορροπία είναι πολύ πιο δύσκολη κατάκτηση κι έτσι κρίνουν ότι είναι καλύτερα τα παιδιά να ξεκινήσουν από τα δύσκολα. Τα συγκεκριμένα ποδήλατα απευθύνονται σε παιδιά από 2 ετών και δεν έχουν πεντάλ. Τα παιδιά προχωρούν τσουλώντας τα ποδήλατά τους με τα πόδια και στη συνέχεια, μαθαίνουν σταδιακά να κρατούν ισορροπία αναπτύσσοντας ταχύτητα σε μικρές κατηφόρες. Στη συνέχεια, αφού το παιδί έχει κατακτήσει πλήρως την ισορροπία, αγοράζετε ένα παιδικό ποδήλατο χωρίς βοηθητικές ρόδες και του μαθαίνετε να κάνει πετάλι. Ποδήλατα με βοηθητικές ρόδες Το βασικό προτέρημα αυτής της λύσης είναι οικονομικό. Αγοράζετε εξ’ αρχής ένα ποδήλατο που το παιδί μπορεί να χρησιμοποιήσει και στη συνέχεια βγάζοντας τις βοηθητικές ρόδες. Σε αυτήν την περίπτωση όμως, υπάρχουν παράγοντες που χρειάζεται να προσέξετε κατά την αγορά του ποδηλάτου. Για την επιλογή του κατάλληλου παιδικού ποδηλάτου δε θα πρέπει να ληφθεί υπόψη μόνον η ηλικία και το ύψος του παιδιού. Θα πρέπει να αξιολογηθεί ο συντονισμός και η εμπειρία του πάνω στο ποδήλατο. Για παράδειγμα, τα πιο ψηλά παιδιά με λιγότερη αυτοπεποίθηση νοιώθουν πολύ πιο άνετα σε ένα μικρότερο για αυτά ποδήλατο διότι αισθάνονται ότι το ελέγχουν καλύτερα. Το μεγαλύτερο μέλημά σας θα πρέπει να είναι η ασφάλεια του παιδιού. Το πιο κοινό λάθος των γονέων είναι ότι αγοράζουν ένα ποδήλατο μεγαλύτερο από τα μέτρα του παιδιού σκεπτόμενοι ότι «θα μεγαλώσει σε λίγο καιρό και θα του κάνει». Έτσι όμως, μπορεί να προκληθούν πεσίματα και συνεπώς ατυχήματα. Επίσης τα μεγαλύτερα ποδήλατα είναι πιο δύσκολα να οδηγηθούν και να ελεγχθούν. Το βασικότερο από όλα είναι πως το παιδί μπορεί έτσι να μην αγαπήσει το ποδήλατο με αποτέλεσμα να μην το μάθει ποτέ. Για να ελέγξετε τα μέτρα του ποδηλάτου, σιγουρευτείτε ότι το παιδί κάθεται άνετα πάνω στη σέλα ενώ και τα δύο του πόδια μπορούν να πατήσουν με άνεση στο έδαφος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να καβαλήσει και να ξεκαβαλήσει το ποδήλατο με ευκολία ενώ διατηρεί μια όρθια και σταθερή θέση. Είναι επίσης εξίσου σημαντικό το παιδί να μπορεί να φτάνει με άνεση το τιμόνι του ποδηλάτου και να μπορεί να το οδηγεί χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Εάν το τιμόνι είναι πολύ μακριά, το παιδί θα αναγκαστεί να σκύψει πολύ μπροστά με συνέπεια την απώλεια ελέγχου Επίσης, το παιδί χρειάζεται να μπορεί να ελέγχει τα φρένα (μανέτες φρένων) στο τιμόνι. Η πρώτη φορά χωρίς βοηθητικές ρόδες Καταρχήν χρειάζεται να βρείτε το κατάλληλο σημείο για αυτήν την πρώτη, τόσο σημαντική απόπειρα του παιδιού. Βρείτε μια έκταση με γρασίδι με μια ήπια κατηφόρα γύρω στα 30 μέτρα. Tο κοντό χορτάρι είναι καλύτερο, επειδή το ψηλό κόβει την ταχύτητα. Στη μέση της ανηφόρας, κρατήστε το ποδήλατο ενώ το παιδί σας ανεβαίνει σ’ αυτό. Βάλτε το να ακουμπήσει και τα δύο πόδια στο έδαφος κι ύστερα αφήστε το ποδήλατο. Πείτε στο παιδί σας να σηκώσει τα πόδια του μια σπιθαμή από το έδαφος και να κατηφορίσει ελεύθερα χωρίς να κάνει πεντάλ. Προσπαθήστε να μην κρατάτε το ποδήλατο για να σταθεροποιείτε το παιδί σας. Διαβεβαιώστε το πως κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα και πως ανά πάσα στιγμή μπορεί να φρενάρει ακουμπώντας τα πόδια του στο έδαφος. Επαναλάβετε μέχρι να νιώσει το παιδί άνετα όταν κατεβαίνει την κατηφόρα κατ’ αυτόν τον τρόπο και δε βάζει πια τα πόδια του κάτω για να σταματήσει. Μπορεί να θελήσει να τρέχετε δίπλα στο ποδήλατο τις πρώτες φορές. Κάντε το, αλλά μην κρατάτε το ποδήλατο. Αφήστε το παιδί σας να νιώσει την ισορροπία. Τώρα βάλτε το παιδί σας να τοποθετήσει τα πόδια του πάνω στα πεντάλ και να κατηφορίσει ξανά. Ύστερα από μερικές επαναλήψεις, βάλτε το ν’ αρχίσει να κάνει πεντάλ καθώς κυλάει. Επαναλάβετε μέχρι να νιώσει το παιδί σας άνετα, ύστερα ανεβείτε την ανηφόρα. Μετά από μια τελευταία κατηφόρα, σηκώστε τη σέλα και πηγαίνετε σ’ ένα επίπεδο κομμάτι του πεδίου ή σ’ ένα αδιέξοδο για να κάνετε καμπύλες και να μάθει το παιδί να στρίβει, να φρενάρει και να ξεκινά από στάση.