Νιώθετε συνέχεια κουρασμένοι; Οι αιτίες μπορεί να μην είναι αυτές που φαντάζεστε

Νιώθετε συνέχεια κουρασμένοι; Οι αιτίες μπορεί να μην είναι αυτές που φαντάζεστε

Σπίτι, δουλειά, παιδιά. Δε θέλει πολύ ο άνθρωπος για να εξαντληθεί. Πολλές φορές όμως, η κόπωση μπορεί να οφείλεται σε άλλες αιτίες από το έντονο καθημερινό πρόγραμμα. Αιτίες που δεν είχατε σκεφτεί και που μπορεί να αλλάξουν την καθημερινότητά σας με απλά βήματα.

 

Άπνοια ύπνου

Μερικοί άνθρωποι νομίζουν ότι κοιμούνται αρκετά, αλλά δε γνωρίζουν ότι έχουν πρόβλημα άπνοιας ύπνου.  Πρόκειται για ένα είδος διαταραχής του ύπνου που χαρακτηρίζεται από διακοπές της αναπνοής κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κάθε διακοπή της αναπνοής σας ξυπνά για μια στιγμή, χωρίς εσείς να το αντιλαμβάνεστε. Το αποτέλεσμα  είναι να ξυπνάτε κουρασμένοι, ενώ βρισκόσασταν στο κρεβάτι για 8 ώρες.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Κατ’ αρχήν απευθυνθείτε σε κάποιο γιατρό που ενδεχομένως να σας παραπέμψει σε ειδικό κέντρο μελέτης ύπνου. Εάν είστε υπέρβαροι, θα βοηθήσει πολύ εάν χάσετε βάρος και σταματήστε το κάπνισμα.

 

 

Πολλή καφεΐνη

Σε μικρές δόσεις, η καφεΐνη ενισχύει την εγρήγορση και τη συγκέντρωση. Σε μεγάλες δόσεις όμως, η καφεΐνη αυξάνει τους σφυγμούς, την αρτηριακή πίεση και προκαλεί νευρικότητα. Έρευνες δείχνουν ότι στην πραγματικότητα, οι μεγάλες δόσεις καφεΐνης προκαλούν κόπωση σε ορισμένους ανθρώπους.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Σταδιακά μειώστε τον καφέ, το τσάι, τη σοκολάτα, τα αναψυκτικά, καθώς και φάρμακα που περιέχουν καφεΐνη. Εάν γίνει απότομα η μείωση της καφεΐνης τότε μπορεί και πάλι να προκληθεί αίσθημα κόπωσης.

 

 

Ήπιες λοιμώξεις

Ή αλλιώς, λοιμώξεις που δε λένε να φύγουν. Είναι το πιο κοινό πρόβλημα υγείας και τριπλασιάζει τον κίνδυνο κόπωσης. Όταν το σώμα καταπολεμά ένα πρόβλημα όπως η κοινή γρίπη, ασκείται μεγάλη πίεση στο ανοσοποιητικό σύστημα που προκαλεί κούραση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Το βασικό σύμπτωμα είναι η ρινική συμφόρηση.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Η καλύτερη αντιμετώπιση είναι η αποσυμφόρηση των ιγμορείων. Κάντε ρινικές πλύσεις με φυσιολογικό ορό. Επαναλάβατε δύο φορές μέχρι να εξαφανιστούν τα συμπτώματα.

 

 

Ήπια αφυδάτωση

Πρόσφατη έρευνα από το  McMaster University του Καναδά καταλήγει ότι όταν τα άτομα χάνουν 2% από το νερό που αποθηκεύεται στους ιστούς του σώματος, τότε τα επίπεδα ενέργειας υποχωρούν κατά 30%. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση καθιστά δύσκολο για τα εγκεφαλικά κύτταρα να επικοινωνούν σωστά. Επίσης, ρίχνει την πίεση του αίματός σας, που στη συνέχεια επιβραδύνει τη ροή οξυγόνου και θρεπτικών ουσιών στους ιστούς του σώματος, όπως αναφέρουν ερευνητές του Harvard. Τα συμπτώματα σε αυτήν την περίπτωση είναι πονοκέφαλος και ζαλάδα ή αλλιώς hangover.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Πιείτε γάλα. Βεβαίως και το απλό νερό βοηθά σημαντικά. Σύμφωνα με έρευνα του Connecticut Manchester Memorial Hospital, το 100% των γυναικών αισθάνονται πιο ενεργητικές μέσα σε μία ώρα αφού πιούν μισό λίτρο νερό. Εάν όμως, υπήρξε σωματική άσκηση ή έντονη δραστηριότητα, τότε ένα μεγάλο ποτήρι γάλα μπορεί να είναι καλύτερο. «Το γάλα ενυδατώνει καλύτερα από το νερό γιατί αντικαθιστά καλύτερα το νάτριο, το ασβέστιο και άλλους ηλεκτρολύτες που χάνονται με τον ιδρώτα και αυτό είναι το κλειδί για τη γρήγορη αποκατάσταση της ισορροπίας των υγρών του σώματος» δηλώνει ο Brian Timmons, Ph.D., επικεφαλής ερευνητής της μελέτης του Πανεπιστημίου McMaster και συμπληρώνει: «Επιπλέον, είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, έτσι μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην πρόληψη της κόπωσης, κρατώντας σταθερό το σάκχαρο στο αίμα και τρέφοντας καλά τους μύες σας».

 

 

Αναιμία

Σχεδόν μία στις πέντε γυναίκες έχει έλλειψη σιδήρου. «Ο σίδηρος είναι ουσιώδης για την ανάπτυξη των μυών, την αποκατάσταση των ιστών και την παραγωγή κυτταρικής ενέργειας» εξηγεί ο Jacob Teitelbaum, MD, συγγραφέας του βιβλίου  «From Fatigued to Fantastic» και συμπληρώνει: «Οι γυναίκες με χαμηλά αποθέματα σιδήρου μπορεί να αισθάνονται για χρόνια κουρασμένες και αδύναμες, αλλά ο σίδηρός τους να μην είναι σε τόσο χαμηλά επίπεδα ώστε να επηρεάζει τα ερυθρά αιμοσφαίρια και να μην ανιχνεύεται από τις απλές αιματολογικές εξετάσεις».

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται τρώγοντας κρέας και εσπεριδοειδή. Ο σίδηρος στα ζωικά προϊόντα όπως, το βόειο και το χοιρινό κρέας, τα πουλερικά, τα αυγά και τα ψάρια, απορροφάται πιο αποτελεσματικά από ότι ο σίδηρος που βρίσκεται στις φυτικές τροφές, σύμφωνα με ερευνητές του UCLA. Εάν συνδυάσετε γεύματα πλούσια σε σίδηρο με κάτι όξινο, όπως τα εσπεριδοειδή, τα μούρα (σε χυμό), τα λαχανικά και τις ντομάτες, τότε η απορρόφηση σιδήρου αυξάνεται κατά 33%.

 

 

Κόπωση επινεφριδίων

Τα επινεφρίδια, είναι αδένες στην κορυφή των νεφρών και παράγουν ορμόνες που βοηθούν το σώμα σας να ανταποκριθεί στην καθημερινή τρέλα. Το χρόνιο στρες όμως, επιβαρύνει αυτούς τους ευαίσθητους αδένες και τους εμποδίζει να παράγουν ορμόνες ενέργειας όπως η αδρεναλίνη. Σε αυτήν την περίπτωση, τα συμπτώματα είναι καθημερινά κύματα κόπωσης. Σε συνδυασμό με το άγχος, μπορεί να προκληθεί νευρικότητα και δυσκολία χαλάρωσης.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Ένας τρόπος αντιμετώπισης είναι πεντάλεπτα μασάζ στα πόδια (μπορείτε να τα κάνετε μόνοι σας) το πρωί και το βράδυ. Τα πόδια έχουν εκατοντάδες ευαίσθητες νευρικές απολήξεις και το καθημερινό μασάζ εκτιμάται ότι μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας. Κάντε απαλές αλλά σταθερές κυκλικές κινήσεις και θυμηθείτε ότι πρέπει να κάνετε μασάζ σε όλη την πατούσα και κυρίως στα σημεία πίεσης, αλλά και ανάμεσα στα δάχτυλα. Μπορείτε επίσης να τρίψετε τους λοβούς των αυτιών σας.

 

 

Ανεπάρκεια σε βιταμίνη Β12

Έρευνα του Πανεπιστημίου Tufts της Μασσαχουσέτης, καταλήγει ότι το 40% των γυναικών μπορεί να έχουν ανεπάρκεια σε βιταμίνη Β12, της οποίας το βασικό σύμπτωμα είναι η κόπωση, δεδομένου ότι η Β12 βοηθάει στη μετατροπή του φαγητού σε ενέργεια. Η σοβαρή ανεπάρκειά της οδηγεί σε αναιμία, την οποία μπορούν εύκολα να διαγνώσουν οι αιματολογικές εξετάσεις. Όμως, στα λιγότερο χαρακτηριστικά συμπτώματά της συμπεριλαμβάνονται η μυϊκή αδυναμία, η κόπωση, το τρέμουλο, η ασταθής βάδιση, η ακράτεια, η υπόταση, η κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της ψυχικής διάθεσης, καθώς και νοητικά προβλήματα όπως η κακή μνήμη.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Στη φυσική της μορφή, η βιταμίνη Β12 υπάρχει σε σημαντικές συγκεντρώσεις μόνο στα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα, κυρίως στο συκώτι (83 μικρογραμμάρια ανά μερίδα των 100 γραμμαρίων). Καλές διατροφικές πηγές της είναι επίσης τα άλλα κόκκινα κρέατα, η γαλοπούλα, τα ψάρια και το οστρακόδερμα. Μικρότερες ποσότητες διαθέτουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά και το κοτόπουλο.

 

 

Υποτονική επίφυση

Πρόκειται για έναν ενδοκρινή αδένα σε σχήμα μπιζελιού που βρίσκεται ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου, στην τρίτη κοιλία. Παράγει την ορμόνη μελατονίνη που δημιουργεί το αίσθημα της νύστας. «Σε μία ιδανική κατάσταση, η παραγωγή μελατονίνης θα αυξάνεται ταχύτατα το βράδυ,  ώστε να εξασφαλίζεται ότι θα έχετε έναν καλό ύπνο» εξηγεί ο Norman E. Rosenthal, καθηγητής ψυχιατρικής στο Georgetown Medical School και συμπληρώνει: «Εάν όμως, η επίφυσή σας λειτουργεί με βραδύτητα και η παραγωγή μελατονίνης μειώνεται, τότε η ξεκούρασή σας δεν θα είναι καλή με αποτέλεσμα να έχετε κόπωση κατά τη διάρκεια της ημέρας.»

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Μία λύση είναι να χρησιμοποιήσετε φώτα πυρακτώσεως. Δύο ώρες πριν τον ύπνο, αποφύγετε τη χρήση λαμπτήρων φθορίου και χρησιμοποιήστε τις παλιές λάμπες πυρακτώσεως. Σύμφωνα με ερευνητές του UCLA, οι άνθρωποι που εκτίθενται σε αυτό το θερμότερο φως από τις λάμπες πυρακτώσεως το βράδυ, είναι 40% πιθανότερο να περάσουν στα βαθύτερα στάδια του ύπνου κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, οι λευκές λάμπες φθορίου σηματοδοτούν στην επίφυση ότι είναι ακόμη ημέρα.

 

 

Μελαγχολία

Το βασικό σύμπτωμα της ήπιας και μέτριας κατάθλιψης δεν είναι η μελαγχολική διάθεση, αλλά η κούραση. Τα συμπτώματα μπορεί να είναι κύματα έντασης και στρες, ευερεθιστότητα και άγχος, κακή διάθεση ακόμη και όταν δεν υπάρχει κανένας λόγος.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Κάντε πράγματα που σας ευχαριστούν. Περάστε χρόνο με τους φίλους σας. Ακόμη κι αν και αυτό που θέλετε εκείνη τη στιγμή είναι να μείνετε με τη μοναξιά σας, έρευνες δείχνουν ότι η επαφή με καλούς φίλους (και κυρίως οι τετ-α-τετ επαφές και συζητήσεις) είναι καλό γιατρικό.

 

 

Υποθυρεοειδισμός

Ο θυρεοειδής είναι ένας μικρός αδένας στη βάση του λαιμού σας. Ελέγχει το μεταβολισμό σας, την ταχύτητα με την οποία το σώμα σας μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια. Όταν ο αδένας υπολειτουργεί και οι λειτουργίες του μεταβολισμού γίνονται πολύ αργά, μπορεί να αισθανθείτε υποτονικότητα και να  παίρνετε βάρος.

 

Τρόπος αντιμετώπισης:  Επισκεφθείτε το γιατρό σας και κάντε τις σχετικές ορμονικές εξετάσεις.

 

 

 

Πηγή: WebMD.com

Share on facebook

Σχετικά Άρθρα

Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ Moms club και δε θα χάσεις…
delta-moms-loginRegisterForm
Συνδέσου στο προφίλ σου για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Δεν είσαι μέλος; Κάνε εγγραφή εδώ
Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ moms club για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
Αποδέχομαι την αποστολή ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού για προωθητικούς σκοπούς (ενημέρωση σχετικά με ανακοινώσεις για διεξαγωγή διαγωνισμών, κληρώσεων, νέες καμπάνιες, νέα προϊόντα, νέες προσφορές, νέο περιεχόμενο της ιστοσελίδας www.deltamoms.gr μέσω:
Εγγραφή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
Έχει αποσταλεί e-mail στη διεύθυνση που δήλωσες. Παρακαλούμε έλεγξε τα e-mail σου για να ενεργοποιήσεις τον λογαριασμό σου.
Κλείσιμο
Συγχαρητήρια για την εγγραφή σου!
Συνδέσου τώρα στο προφίλ σου για ξεκινήσεις να επωφελείσαι από τα μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Για να αλλάξεις τον κωδικό σου, συμπλήρωσε το παρακάτω πεδίο με το email που έχεις δηλώσει στο λογαριασμό σου.
Υποβολή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
delta_moms_pass_visible
ΑΛΛΑΓΗ
Συνδέσου εδώ