Τι σημαίνει όταν το μωράκι σας κοιμάται πολύ;

μωρό-που-κοιμάται

Ένα νεογέννητο χρειάζεται αρκετές ώρες ύπνου. Τις περισσότερες φορές παρατηρείται ότι ο ύπνος του μωρού έχει μικρά και ακανόνιστα μοτίβα και είναι σπάνιο ένα μωρό να κοιμάται για περισσότερες από μερικές ώρες συνεχόμενα.

Σίγουρα μια ασυνήθιστη συμπεριφορά του μωρού σας στον ύπνο μπορεί να σας προκαλέσει άγχος και προβληματισμό. Μια αλλαγή στον ύπνο του μπορεί να συγκαταλέγεται στις παιδικές διαταραχές ύπνου, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Πρώτη είναι η αϋπνία, όταν δηλαδή το παιδί δεν κοιμάται αρκετά. Δεύτερη η υπερυπνία, όταν το παιδί κοιμάται παραπάνω από όσο πρέπει. Τρίτη κατηγορία, η παραϋπνία, όταν παρατηρούνται ασυνήθιστες, «περίεργες» συμπεριφορές κατά τη διάρκεια του ύπνου του μωρού.

Σε γενικές γραμμές, ένα μωρό μπορεί να κοιμηθεί υπερβολικά, είτε είναι νεογέννητο, είτε λίγο μεγαλύτερο. Ωστόσο, ένα νεογέννητο που κοιμάται όλη την ημέρα πιθανόν να πρέπει να σας ανησυχήσει περισσότερο από ένα μεγαλύτερο μωρό που κοιμάται υπερβολικά.

Επειδή το στομάχι των νεογέννητων έχει μικρό μέγεθος, χρειάζεται να τρώνε συχνά για να λαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξη τους. Όσο και αν δεν θέλετε να διακόψετε τον ύπνο του μωρού σας, καλό θα ήταν να μην το αφήνετε να συνεχίσει να κοιμάται σε περίπτωση που έχει ξεπεράσει τις συνιστώμενες ώρες και έχει φτάσει η ώρα που πρέπει να φάει. Ειδικά τον πρώτο μήνα, καλό θα ήταν να παρακολουθείτε προσεκτικά την ώρα και να ξυπνήσετε το νεογέννητό σας τη στιγμή που πρέπει να το ταΐσετε.

Πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα μωρό;

Σε αντίθεση με τα λόγια του λαού, ο ύπνος δεν «θρέφει» τα παιδιά. Ο πολύωρος ύπνος του μωρού ως ένδειξη φυσιολογικής ανάπτυξης, είναι μάλλον μύθος. Σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι το μωρό κοιμάται όσο εκείνο χρειάζεται. Σε γενικές γραμμές γνωρίζουμε ότι τα νεογέννητα μωρά κοιμούνται περίπου 16 ώρες την ημέρα συνολικά, ενώ μερικά μπορεί να φτάνουν τις 18 έως 20 ώρες, ή ακόμη περισσότερες.

Ορισμένες φορές, ειδικά τον πρώτο μήνα, τα μωρά εμφανίζουν υπνηλία. Σε αυτή την περίπτωση δεν είναι σημαντικό μόνο το πόσο κοιμάται το μωρό, αλλά και το πόση τροφή καταναλώνει. Είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι τρέφεται καλά, ανεξάρτητα από το πόσο κοιμάται το μωρό σας. Τα νεογέννητα τρέφονται περίπου 8 έως 12 φορές την ημέρα κατά τον πρώτο μήνα, ενώ μετά τις οκτώ εβδομάδες τρέφονται από 7 έως και 9 φορές την ημέρα.

Σε γενικές γραμμές καλό θα ήταν να αφήνετε το μωρό σας να θηλάζει όσο συχνά θέλει, αφού θα σας το «ζητήσει» τόσο κατά την διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορεί να καταναλώσει μικρές ποσότητες γάλακτος, λόγω του μικρού μεγέθους που έχει το στομαχάκι του. Στη συνέχεια το γάλα χωνεύεται και απορροφάται εύκολα από τον οργανισμό του, για αυτό και τα μωρά έχουν την ανάγκη να τρέφονται πολύ συχνά, ειδικά τις πρώτες εβδομάδες.

Συμβουλές για καλό ύπνο: Τι μπορείτε να κάνετε

χαρούμενο-μωρό-στην-κούνια

Η πιο σωστή στρατηγική είναι να παραμείνετε συνεπείς ως προς τις συνήθειες του μωρού σας και ειδικά στο θέμα του ύπνου. Προκειμένου να είναι σωστός ο ύπνος του, πρέπει να τηρείται μια συγκεκριμένη ρουτίνα. «Επιμονή» και «σταθερότητα» είναι οι μαγικές λέξεις που πρέπει να διέπουν το καθημερινό του πρόγραμμα. Ό,τι επαναλαμβάνεται δίνει στο παιδί μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας, που είναι απαραίτητη για έναν καλό και επαρκή ύπνο.

Οι καθημερινές συνήθειες και οι σταθερές δραστηριότητες πριν από τον ύπνο, αποτελούν κατά κάποιον τρόπο προμήνυμά του. Κρατήστε τα φώτα χαμηλωμένα και επιλέξτε μια σειρά από απλές, χαλαρωτικές συνήθειες, όπως το διάβασμα ενός παραμυθιού, ένα ζεστό μπανάκι ή ένα απαλό νανούρισμα. Το να βάζετε το νεογέννητο μωράκι σας σε ένα πρόγραμμα ύπνου, θέτει τις βάσεις για μια υγιή συμπεριφορά στα θέματα του ύπνου καθώς μεγαλώνει.

Η τακτική ώρα ύπνου και η συνηθισμένη διαδικασία που ακολουθείτε όταν βάζετε το παιδί σας για ύπνο το βράδυ, είναι το κλειδί για τη δημιουργία και την εφαρμογή ενός προγράμματος ύπνου. Εάν ο χρόνος, ο χώρος ή τα προγράμματα αλλάζουν, μπορεί να προκληθεί άγχος και σύγχυση. Παρότι ορισμένα παιδιά επιθυμούν την κανονικότητα περισσότερα από άλλα, εντούτοις όλα ωφελούνται από μια σταθερή ρουτίνα ύπνου.

Μπρούμυτα ή ανάσκελα; Τα νεογέννητα περνάνε πολύ από τον χρόνο τους ανάσκελα όταν κοιμούνται, οπότε είναι σημαντικό να περνούν αρκετό χρόνο ξαπλωμένα και μπρούμυτα ή σε όρθια θέση, όταν είναι ξύπνια.

Τέλος, μην ξεχνάτε τους εξωτερικούς παράγοντες οι οποίοι θα ενισχύσουν τον καλό και ποιοτικό ύπνο του μωρού σας. Η θερμοκρασία δωματίου του μωρού σας στη διάρκεια του ύπνου του θα πρέπει να είναι από 18-24°C και τα σκεπάσματα που χρησιμοποιείτε να μην το «ζεσταίνουν», αλλά να διατηρούν σωστή τη θερμοκρασία του. Επίσης, το μωρό δεν πρέπει να εκτίθεται σε υγρασία. Έτσι, στο δωμάτιό του η υγρασία δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 40 με 60%. Για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, στο δωμάτιο του μωρού σας καλό θα ήταν να έχετε εγκατεστημένα μόνιμα ένα θερμόμετρο.

Τι ώρα πρέπει να κοιμάται το μωρό το βράδυ;

μαμά-κοιμίζει-το-μωρό-το-βράδυ

Ο επαρκής ύπνος που ξεκινά από τις 9 το βράδυ αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικός για την υγεία του μωρού. Σύμφωνα με ειδικούς, η αυξητική ορμόνη, που είναι η νούμερο ένα υπεύθυνη για την ανάπτυξη των παιδιών, φτάνει στο αποκορύφωμά της σε συγκεκριμένες ώρες: στις 10 μ.μ., στις 12 π.μ. και έπειτα στις 2 π.μ., μόνο εφόσον το μωρό κοιμάται.

Πολύ σημαντική θεωρείται η σταθεροποίηση και η ρύθμιση ύπνου στο πρώτο έτος ζωής του μωρού. Σταθεροποίηση σημαίνει αύξηση της διάρκειας συνεχούς νυχτερινού ύπνου, που επιτυγχάνεται μεταξύ 6 εβδομάδων και τριών μηνών. Η ρύθμιση του ύπνου αφορά στη στην ικανότητα του βρέφους να επανέρχεται στην κατάσταση του ήσυχου ύπνου, χωρίς να ξυπνά. Η λεγόμενη «αυτορρύθμιση» στον ύπνο του μωρού επιτυγχάνεται περίπου στους 12 μήνες και δέχεται μεγάλη επίδραση από τις καθημερινές συνήθειες της οικογένειας, τη νευροαναπτυξιακή ωριμότητα του παιδιού και το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει.

Ό,τι ώρα κι αν πηγαίνουν για ύπνο, να θυμάστε ότι συνήθως τα μωρά κοιμούνται περισσότερες ώρες κατά τη διάρκεια της μέρας, ενώ όταν εξαντλούνται συχνά γεμίζουν με υπερένταση. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, αν κάτι σας προβληματίζει αναφορικά με τη διάρκεια του ύπνου του παιδιού σας, η καλύτερη λύση είναι να επικοινωνήσετε με τον παιδίατρο σας, ώστε να σας καθοδηγήσει σωστά και να σας δώσει τις κατάλληλες οδηγίες.

Share on facebook

Σχετικά Άρθρα

Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ Moms club και δε θα χάσεις…
delta-moms-loginRegisterForm
Συνδέσου στο προφίλ σου για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Δεν είσαι μέλος; Κάνε εγγραφή εδώ
Γίνε μέλος στο ΔΕΛΤΑ moms club για να επωφεληθείς από μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
Αποδέχομαι την αποστολή ηλεκτρονικού ενημερωτικού υλικού για προωθητικούς σκοπούς (ενημέρωση σχετικά με ανακοινώσεις για διεξαγωγή διαγωνισμών, κληρώσεων, νέες καμπάνιες, νέα προϊόντα, νέες προσφορές, νέο περιεχόμενο της ιστοσελίδας www.deltamoms.gr μέσω:
Εγγραφή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
Έχει αποσταλεί e-mail στη διεύθυνση που δήλωσες. Παρακαλούμε έλεγξε τα e-mail σου για να ενεργοποιήσεις τον λογαριασμό σου.
Κλείσιμο
Συγχαρητήρια για την εγγραφή σου!
Συνδέσου τώρα στο προφίλ σου για ξεκινήσεις να επωφελείσαι από τα μοναδικά προνόμια.
delta_moms_pass_visible
*Υποχρεωτικά πεδία
Σύνδεση
Ξέχασες τον κωδικό σου;
Για να αλλάξεις τον κωδικό σου, συμπλήρωσε το παρακάτω πεδίο με το email που έχεις δηλώσει στο λογαριασμό σου.
Υποβολή
Είσαι ήδη μέλος; Συνδέσου εδώ
delta_moms_pass_visible
ΑΛΛΑΓΗ
Συνδέσου εδώ